Revisor og online regnskabsprogrammer

juli 15, 2008

Det kan betale sig at klage

Filed under: klage — revisor @ 11:03 pm
Tags: , ,

Skattevæsenet har ikke altid ret

Er man uheldig at blive en af dem som bliver trukket ud af Skat, skal man være opmærksom på at man ikke altid bare skal rette sig efter hvad de siger til en. En klage kan betyde at man får omstødt Skats krav.

Jeg har selv været udsat for at Skat ville kræve mine penge retur. Jeg har for at par år siden efter et ophold i militæret, hvor jeg havde fået afvide at man kunne få fradrag for kørsel samt diæter for de dage hvor jeg ikke kunne nå at komme hjem.

Fejltolkede dommen

Så jeg skrev det på min selvangivelse, og fik ca. 16.000kr tilbage. Et halvt år senere fik jeg et brev fra Skat som gerne ville have dokumentation for fradragene. Hvilket jeg så sendte til Skat, men Skat ville ikke godkende noget af det som jeg havde indberettet, hvilket jeg synes var meget underligt. Så jeg måtte ind på Skat hjemmeside for at læse om forskellige domme på området. Og kom frem til at Skat altså ikke havde ret. Så jeg sendte en klage, og det viste sig at der havde siddet en som tolkede reglerne noget hårdere end hvad tidligere domme havde afsagt. Hvilket medførte at jeg fik medhold i noget af mit indberettet fradrag, så det kan betale sig at klage.

Skriv en kommentar »

Endnu ingen kommentarer.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

Skab en gratis hjemmeside eller blog på WordPress.com.

