Revisor og online regnskabsprogrammer

juli 15, 2008

Vær tilmodig i skattesager

Filed under: skattesager — revisor @ 11:15 pm
Tags: , ,

Skattesager tager tid

Er man uheldig at havne i en konflikt med Skat, må man væbne sig med tålmodighed, da skattesager kan være en meget langvarig proces.

Dette har jeg senest oplevet i 2006, hvor jeg skulle indberette min selvangivelse. Jeg havde læst mig frem til at jeg havde ret til nogle forskellige fradrag, som først havde fundet udaf sidst på året. Derfor fik jeg, efter at min selvangivelse var blevet indberettet, et ret stort beløb indbage fra skat.

Skat arbejder meget langsomt

Dette sætter som regel alarmklokkerne igang hos Skat, da de små fisk som regel er meget nemmere at fælde. Så jeg blev bedt om at betale pengene tilbage, da Skat ikke mente at jeg var berettiget til mit ekstra fradrag.

Så måtte jeg igang med at gennem nogle tidligere sakttesager, da jeg var dybt uenig i Skats afgørelse. Og efter at jeg havde gennemgået nogle tidligere skattesager som lignede min situation, blev jeg enig med mig selv at Skat altså ahvde taget fejl.

Dette viste sig også at være korrekt. Skat havde ikke været opmærksom på de tidligere afgørelser, hvilket vste sig at komme til min fordel. Men selve sagen blev først afsluttet primo 2008, da Skat er meget langsomme til at behandle et svar.

Skriv en kommentar »

Endnu ingen kommentarer.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skriv et svar

Blog på WordPress.com.

